Напередодні Нового року прийнято підбивати підсумки зробленого.
Про це та про плани на 2013 рік у розповіді
міського голови А.В. Повара
Хочу, насамперед, привітати всіх жителів міста із наступаючими святами - Новим роком та Різдвом Христовим, висловити подяку і шану за звитяжну працю, неоціненний внесок в розбудову та процвітання своєї малої батьківщини.
Шановні олевчани!
Нехай наповнюється Ваше життя світлом любові та віри, добрими словами та вчинками, хай ніколи не покидає вас віра в щасливе майбуття рідного краю, а набутий досвід і знання сприяють подальшому економічному, соціальному і культурному розвитку міста.
Бажаю вам наснаги та добробуту, щастя і здоров'я, благополуччя та затишку у Ваших оселях.
Життя - річ надзвичайно складна. І це аксіома, яка не потребує доказів. Іноді бувають періоди у потоці часу, коли сукупність економічних, соціальних і політичних факторів настільки відчутно дає про себе знати, що не просто знайти вірне рішення, вірний шлях подальших дій. Але міська рада, її виконком та виконавчий апарат робили все задля того, щоб пом’якшити натиск нинішніх проблем.
Розуміння негараздів пенсіонерів, інвалідів, одиноких непрацездатних громадян давало змогу більше охопити їх турботою, увагою, поліпшити їх матеріальне становище.
Бажаючи допомогти у скруті тим, хто потребував допомоги, так як соціальний захист жителів міста один із пріоритетних напрямів роботи міської ради, вжито ряд практичних заходів для фінансової та матеріальної підтримки соціально незахищених категорій.
Так, на протязі року, адресну допомогу для проведення складних операцій та дороговартісного лікування, поховання та встановлення автономного опалення надано на суму 44000 грн.
Із міського бюджету на газифікацію житлових будинків кооперативу “Східний” міською радою виділено 200 тис. грн.
В полі зору постійно перебувала організація належного утримання і харчування дітей дошкільного віку, що перебувають у дитячих садочках міста.
Діти - це надія майбутнього і заради цього ми робимо все можливе.
У цьому році проведено роботи по капітальному ремонту даху (утеплення та заміна покрівлі), часткове встановлення нових вікон у дитячому садку № 13 "Золотий ключик" на загальну суму 139 тис. грн. Зроблено дах, встановлено вікна та замінено всю сантехніку у дитячому садку № 19 на суму 401687,60 грн. Проведено технічні роботи по підключенню до централізованого водопостачання дитячий садок № 2 на суму 32000,00 грн.
За результатами обстежень житлово-побутових умов проживання із міського бюджету надавалась матеріальна допомога сім'ям, які опинились в складних життєвих обставинах; подарунки та грошову допомогу до Дня Святого Миколая за рахунок спонсорів отримали 32 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Підтримання чистоти міста – це є одна з головних функцій місцевої влади. Крім щоденного прибирання узбіч вулиць та доріг населеного пункту, як і в попередні роки проводилися місячники (весною та восени) санітарного очищення територій, проводився конкурс на кращий благо устрій та озеленення територій "Моє квітуче Полісся".
Продовжувалась робота з благоустрою території міста. На будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць освоєно 622,5 тис. грн. державної субвенції, проводився капітальний ремонт водопровідної та каналізаційної мережі міста, де було затрачено 10617,00 грн.(фінансування йшло через ОП "Теплових мереж"), зроблено капітальний ремонт сміттєзвалища - 16886,00 грн., благоустроєні місця для здійснення торгівлі поза межами ринку. Зроблено гідродинамічне очищення централізованого водовідведення по вулицях Інтернаціональній та Володимирській. До централізованого водопостачання та водовідведення підключено 29 квартир жителів багатоповерхового будинку по вул. Промисловій та ряду індивідуальних житлових будинків.
Багато позитивного ще можна було б зробити, коли б мали належне фінансування.
Кожний із бюджетів, які ми приймали за останні роки, був складним і напруженим. Не став винятком і цьогорічний. На мою думку, бюджетний кодекс із багатьох напрямків не відповідає реаліям життя. Із зверху дали цифру, а нам треба думати як вирішувати всі питання життєзабезпечення міста, бо бюджетних призначень на видатки для виконання делегованих та власних повноважень катастрофічно не вистачає.
Хотілося б, щоби при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів фінансові нормативи бюджетної забезпеченості для місцевих бюджетів формувалися не по формульному розрахунку, що залежить від кількості населення та споживачів гарантованих послуг, а по показниках витрат місцевого бюджету за попередні 2-3 роки з урахуванням змін соціальних гарантій та соціальних стандартів.
Та система, яка нині існує в державі щодо фінансування регіонів, далека від досконалої. Тому в такій ситуації головне - знайти шляхи й джерела наповнення бюджету.
В народі кажуть: скрута стимулює роботу мозку, спонукає до пошуку нових форм господарювання. Так, це правда.
Тому, в першу чергу, почали з того, щоб знайти додаткові джерела наповнення доходної частини бюджету, визначились, як краще запровадити місцеві податки і збори та встановили жорсткий контроль за надходженням коштів від збору, спланували як ефективно використати землі запасу, комунальну власність , здаючи їх в оренду.
Внаслідок цього до міського бюджету за 11 місяців поточного року надійшло 7613586 грн., що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 1627470 грн. більше.
За оренду та продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення станом на 01.12.2012 року надійшло 312757 грн. (продаж - 19477 грн., оренда - 293280 грн.) Ніколи і ніде не твердив, що зробив на посаді міського голови все, що намічалося, тому що є як суб'єктивні так і об'єктивні чинники та перешкоди, які заважають розгорнути діяльність міської ради так, як би цього хотілось територіальній громаді. Вони лежать, насамперед, у площині матеріальноінансовій та правовій, тому, що проблема законодавчого забезпечення місцевого самоврядування була і залишається дуже важливою та актуальною.
Безперечно є закони, які дають можливість розвиватися місцевому самоврядуванню з урахуванням європейського досвіду та власних національних традицій, але часом приймаються такі, які навіть погіршують діюче законодавство.
Наприклад, сучасними проблемами комунальної власності міста є неузгодженість процесу розмежування об'єктів власності, що не дозволяє міській раді бути самостійним господарюючим суб'єктом.
В цьому році ми в своїй практиці під час оформлення свідоцтв на право власності нерухомого майна, що знаходиться на території міської ради побачили скільки у законах є неточностей, неузгодженості та протиріч. Хоч закон повинен бути зрозумілий не тільки для органів влади, а й для кожного гро мадянина і його повинні виконувати всі ланки влади і громадяни, бо іншого нічого немає - це нормальна система демократичної влади і правової держави.
Особливу тривогу викликає факт нестабільності виробництва.
Як державні так і окремі приватні підприємства економічно не стоять міцно на ногах, а тому мають певні проблеми із рівнем зарплати, із вчасною її виплатою та сплатою до бюджету податків. Але в цьому плані потрібно підходити помірковано: потрібен час задля стабільного розвитку.
Проблемою надзвичайної ваги є і питання зайнятості працездатного населення. Відсоток безробіття надзвичайно високий, але і від нас залежить його зниження, бо ніхто не прийде "збоку" наводити лад у нашому домі. Мусимо це зрозуміти і діяти. Така непроста ситуація спонукала до конкретних дій. Міська рада у партнерстві із громадськими організаціями самостійно почала процес модернізації на прикладі досвіду м. Українки та польського досвіду по підвищенню свого економічного рівня та пожвавлення активності громадського сектору.
У результаті трьох років роботи представників усіх груп громади міста створено Стратегічний план розвитку міста на 2012-2020 роки, успіх впровадження якого залежатиме від відповідальності тих людей, які були членами Робочої групи, а також всіх інших, хто буде приймати участь у реалізації сформульованого бачення майбутнього міста.
В першу чергу Стратегічний план спрямований на економічне зростання, шляхом стимулювання інвестицій у нові та існуючі підприємства з високим потенціалом розвитку, передбачає формування сприятливого бізнес-середовища і створення умов для інвестування на тривалий період. Це сприятиме підвищенню конкурентоспроможності міста та, як наслідок, зростанню рівня та якості життя його мешканців завдяки створенню нових робочих місць.
Новий рік завжди породжує нові сподівання. Я вірю, навіть переконаний, що наполегливою працею, єдністю, спільними стараннями ми доб’ємося здійснення наших мрій, оновимо та значно поліпшимо життя громадян. І в цьому роль органу місцевого самоврядування особлива.
Попереду копітка робота з розроблення і затвердження міського бюджету, впровадження основних напрямків, на яких зосереджений Стратегічний план, турбота про людей. Впевнений, у новому 2013 році, ми зможемо зробити багато добрих справ для міста.
|