Офіційний сайт Олевської міської ради

Alternative content

Get Adobe Flash player

ВИБОРЧА КОМІСІЯ

___________________________

Баннер

Привітання

Пошук на сайті


ДЛЯ ТУРИСТІВ

МІСТА-ПОБРАТИМИ

Про Олевськ пишуть

 

Olevsk Sity

Календар

2020
Вересень
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Випадкове фото

Лічильники

 

 

 

Головна Новини Олевська міська рада ЧИ ЗАЛИШИТЬСЯ В ОЛЕВСЬКУ СВЯТО «ЧОРНИЦІ-ВЕЧОРНИЦІ»
ЧИ ЗАЛИШИТЬСЯ В ОЛЕВСЬКУ СВЯТО «ЧОРНИЦІ-ВЕЧОРНИЦІ»
Автор: Content manager   

Місцеві ЗМІ та жителів міста цікавить питання, чому не проводилося у цьому році і чи буде проводитися надалі свято «Чорниці-вечорниці».

Міська рада обовязково залишить це свято серед культурних традиційних заходів міста, але в даний час проблема полягає в іншому. Для нас важливою є думка тих городян, які розуміють, що навіть традиційні заходи повинні через певний час змінювати свій формат. Це пов’язано зі швидкістю змін у сучасному світі не тільки у політиці та економіці, але й у інших напрямах життя  суспільства,  у т.ч. й культурі. Підтвердженням цьому є конкурсна робота Лізи Луценко, учениці 8 класу Олевської гімназії, яка підготувала цей проект на конкурс «Пропозиції щодо створення бренду міста», підготовленого до Дня міста-2106. Ми вважаємо, що думку молоді Олевська не варто ігнорувати. Навпаки, будемо раді й іншим цікавим пропозиціям щодо проведення свята, яке обовязково відбудеться у 2017 році дещо у новому форматі. Чекаємо пропозицій всіх небайдужих городян.

Конкурсна робота «Чорниці-вечорниці» (Ліза Луценко)

Актуальність питання

«Створення бренду міста з використанням місцевих особливостей» - це оперативна ціль № 5.1. Стратегічного плану розвитку міста Олевськ до 2020 року, отже питання є актуальним.

Шляхи вирішення

Теорія брендингу передбачає, що малим містам у створенні бренду необхідно використовувати такий атрибут, як «приналежність», тобто враховувати історію створення міста, природне середовище, місцеві традиції тощо. Свято Чорниці, започатковане в Олевську з 2010 року, викликає інтерес не тільки мешканців Олевська, але й гостей, які влітку бувають тут. Отже, необхідно врахувати вже набутий досвід у проведенні свята, здійснити аналіз позитивних та негативних моментів у його організації, а головне – створити концепцію, яка передбачала б не просто щорічне його проведення, а – ПОСТІЙНИЙ його РОЗВИТОК.

Щодо назви, то можна залишити попередню «Чорниці-вечорниці» або,  за аналогією  відомого тижня моди « UkranianFashionWeek», найближчим часом можна використати нову назву -  «UkranianFashionDays». З невеликою різницею можна упродовж декількох років змінювати назву, поки не залишиться одна, яка найбільше подобатиметься усім.

Конкретні заходи

1.     Створити сайт свята(він повинен бути постійним. Це може бути не окремий сайт, а ОКРЕМА СТОРІНКА на сайті міської ради. Про свято наступного року відвідувачі сайту повинні знати вже у поточному році, знати його програму, форму заявки участі у ньому та іншу інформацію. Наприклад, людям з інших міст необхідно знати, як можна дістатися до Олевська, де зупинитися, вартість послуг і т. ін.)

2.     Стратегічні заходи.

2.1.         Щоб свято стало брендовим, необхідно створити постійно діючі обєкти.Наприклад, декілька невеличких пам’ятників або скульптурних композицій на тему «Чорниці».

2.2.         Освітлення. У дні проведення свята буде добре змінювати кольори плафонів або лампочок у вуличних ліхтарях. Буде дуже гарно, якщо світло стане ніжно-синього або фіолетового кольору. Такі ліхтарики можна буде тимчасово розміщувати просто на газонах. З них можна навіть викласти назву свята або назву нашого міста.

2.3.         Дозволити місцевим підприємцям збудувати (або переобладнати вже існуючі)  невеличкі «чорничні» магазинчики. Чорничне варення за бабусиним рецептом або рецептами сучасних господинь, джеми, пироги, просто заморожені ягоди, чорничні компоти та соки – все це можна буде там придбати. Там можна придбати і «чорничні» та «Олевські» сувеніри і т.д. До речі, це можуть бути не тільки окремі маленькі магазинчики, а й відділи у великих.  Для того, щоб заохотити підприємців, міській владі необхідно надати їм певні пільги.

2.4.         Напередодні та у дні святкування місто повинні прикрашати відповідні баннери (виготовити їх один раз, але використовувати щороку). Взагалі все місто може стати у ці дні синьо-фіолетового кольору.  Наприклад, на деревах розмістити сині або фіолетові стрічки і т.д.

2.5.         Створити команду проведення свята ( олевчани різного віку , які мають здібності мислити  креативно).

2.6.         Останнє і найважче – підвищити культурний рівень городян (навчити їх не сміти і не кидати під ноги лузку від зернят та сигаретні недопалки і не лаятися) та покращити сферу надання побутових послуг (обслуговування у магазинах, кафе, умови та обслуговування у готелях, наявність на території проведення свята WI-FIта інше).

3.     Програма святкування

Один з головних моментів свята – це Програма. Звичайно, у ній повинні залишитися традиційними ті заходи, які вже мають місце (ярмарки страв з чорницями, конкурс рецептів, конкурс на ліплення вареників з чорницями тощо). Необхідно повернути й ті, які були використані лише один-два рази. Наприклад, дефіле дівчаток різного віку у «чорничному вбранні». Але кожного року необхідно, відповідно до швидкого темпу розвитку усього, Програму  змінювати,  додаючи  щось нове.

Ще декілька  важливих моментів:

-         Святкування не повинно обмежуватися тільки однією територією місцевого парку ім. Гагаріна.

-         Свято не повинно обмежуватися тільки «чорничною» тематикою, хоча вона, безперечно, головна.

-         Програма свята повинна бути розрахована для різних вікових категорій жителів міста та гостей свята.

На найближчий рік (2017), можна запропонувати наступне.

3.1.         Велопробіг до найближчого лісу, де організувати майстер-класи культурного збирання ягоди, яке не зашкоджує їй, та конкурс на найшвидшого збирача певної кількості ягоди. Там можна  організувати й різноманітні спортивно-туристичні естафети або змагання.

3.2.         Повертаючись до брендового атрибуту «приналежність» міста, вважаю, що дуже добре було б повернути до свята чорниці ще й святкування древлянського свята Івана Купала (відбулося в Олевську у 2012 році і дуже сподобалося гостям міста). Це може бути окрема програма (древлянські костюми, ігри, змагання, пісні тощо).

3.3.         Благодійність. Це характерна ознака будь-яких сучасних свят. Необхідно не тільки розважатися, але й не забувати про тих людей, які мають проблеми, і допомагати їм.

Висновок

Брендинг – це те, що повинно бути постійним на певній території, і розвиватися. Запровадження свят та фестивалів – це важкий, але в даний час актуальний і привабливий засіб створення брендів. Олевськ у цьому плані вже має напрацювання, тож найкраще рухатися у цьому напрямі.