Офіційний сайт Олевської міської ради

Alternative content

Get Adobe Flash player

ВИБОРЧА КОМІСІЯ

___________________________

Баннер

Привітання

Пошук на сайті


ДЛЯ ТУРИСТІВ

МІСТА-ПОБРАТИМИ

Про Олевськ пишуть

 

Olevsk Sity

Календар

2020
Вересень
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Випадкове фото

Лічильники

 

 

 

Головна Новини Олевська міська рада Нарада з питань удосконалення земельних відносин
Нарада з питань удосконалення земельних відносин
Автор: Content manager   

27 січня у Кабінеті Міністрів відбулася нарада з питань удосконалення законодавства у сфері земельних відносин.

У заході взяли участь представники Держгеокадастру, Мінрегіону, Мінекономіки, Мінфіну, Мінагрополітики, Мін'юсту, Асоціації міст України.

В ході нараді  було обговорено законопроекти, розроблені Держгеокадастром з метою реформування сфери земельних відносин. Позицію АМУ на нараді представляв директор Центру аналізу та розробки законодавства Я.Рабошук.

Учасники нарад обговорили такі законопроекти:

«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування повноважень органам місцевого самоврядування з розпорядження землями державної власності і посилення державного контролю за використанням та охороною земель»

Проект пропонує:

- делегувати органам місцевого самоврядування право розпоряджатися земельними ділянками державної власності, за виключенням земель: дна територіального моря, під великими та середніми річками; зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення; під об'єктами природно-заповідного фонду загальнодержавного значення; лісогосподарського призначення; земель оборони.Такі землі перебуватимуть в розпорядженні Кабінету Міністрів України;

- надати органам Держгеокадастру повноваження щодо державного (контролю) за використанням та охороною земель, зокрема, нагляду за органамимісцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень з розпорядженню землями державної власності;

- передати у комунальну власністьземлі та земельні ділянки колективної власності, в тому числі, під польовими дорогами (й проектними), лісосмугами, господарськими дворами (фермами, токами тощо), інші земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які не були розпайовані;

- унормувати поняття межі територій сільських, селищних, міських рад, що визначатимутьсяна підставі проектів формування території і встановлення меж сільських, селищних рад, які були затверджені до набрання чинності цим Законом

Позиція експертів АМУ: законопроект потребує доопрацювання. Пропонується:

- унормувати питання здійснення самоврядного контролю через внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, надавши повноваження посадовим особам органів місцевого самоврядування притягати до відповідальності за самовільне захоплення, використання не за цільовим призначення, забур’янення земельних ділянок тощо;

- виключити норми щодо здійснення нагляду за органами місцевого самоврядування (такі норми є надмірними, оскільки органи Держгеокадастру мають достатньо контрольних функцій на стадіях погодження документації із землеустрою, реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі. Крім цього такі повноваження можуть здійснювати місцеві державні адміністрації в чинному правому полі);

- передбачити передачу земель державної власності, що використовуються для потреб громади, у комунальну в силу закону, що передбачає Коаліційна угода.

 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо активізації проведення земельних торгів»

Проект пропонує:

- продаж права оренди здійснювати шляхом одночасного підвищення розміру вартості права оренди та ставки орендної плати;

- додаткове укладання угод між претендентами на участь у земельних торгах і виконавцями таких торгів з наступним покладанням на переможця земельних торгів оплати послуг виконавця земельних торгів та робіт із землеустрою, оцінки;

- визначити державне підприємство, яке утворюється та належить до сфери його управління Держгеокадастру виконавцем земельних торгів з продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності та прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису);

скоротити перелік земельних ділянок, які можуть бути наданні без проведення земельних торгів.

Позиція експертів АМУ: законопроект відправити на доопрацювання, оскільки ним:

- ускладнюється процедура оформлення земельної ділянки для продажу на торгах;

частина коштів, яку потенційно міг би сплатити переможець в місцевий бюджет, буде йти на оплату послуг виконавця земельних торгів та додаткової документації;

- монополізується ринок надання послуг з проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності та прав на них;

- нівелюються норми щодо надання органам місцевого самоврядування права розпоряджатися землями державної власності.

«Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення земельних відносин»

Проект пропонує:

- зменшити термін розгляду заяв громадян сільськими, селищними, міськими радами про надання земельних ділянок з місяця до двох тижнів;

- віднести до повноважень сільських, селищних, міських рад встановлення вартості робіт виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок;

- встановити обмеження у площі/вартості земельних ділянок (не більше 25%), які можуть бути передані безоплатно у приватну власність в залежності від площі/вартості земельних ділянок, які були продані з аукціону;

- зменшити норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам (для ведення ОСГ з 2 га до 1 га, для ведення садівництва з 0,12 га до 0,06 га, для будівництва і обслуговування житлового будинку в селах з 0,25 га до 0,10 га, в містах з 0,10 га до 0,06 га);

- скасувати право безоплатної приватизації земельних ділянок для ведення фермерського господарства.

Позиція експертів АМУ: законопроект відхилити, оскільки

- неможливе виконання норм щодо зменшення терміну розгляду заяв сільськими, селищними радами протягом 2 тижнів  не лише через складність процедури скликання представницьких органів кожні два тижні, а й через вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації» (проект рішення має бути оприлюднений не пізніш як за 20 днів до дати розгляду);

- регулювання конкурентного ринку виготовлення документації із землеустрою шляхом встановлення органами самоврядування цін на цю продукцію посилить корупційні ризики в органах місцевого самоврядування і не вирішить питання зменшення цін на документацію, у вартість якої можуть закладатися додаткові «платежі» за погодження такої документації (така вартість буде перекладатися на інші види робіт, наприклад – консультаційні послуги, геодезична зйомка тощо); перекладе політичну відповідальність у боротьбі з корупцією на органи місцевого самоврядування;

- механізм обмеження щодо безоплатної приватизації земельних ділянок в залежності від проданих земельних ділянок на аукціонах посилить соціальне незадоволення громадян. Адже на території міста просто фізично може не бути земель, які можуть бути продані з аукціону, в той же час буде не можливо передати земельні ділянки у приватну власність, на яких розміщена нерухомість громадян (житлові будинки, господарській споруди тощо). Крім цього перед органами місцевого самоврядування залишаються обов’язки соціального характеру, встановлені державною, наприклад, забезпечити учасників антитерористичної операції безкоштовно ділянками.

- зменшення норм безоплатної приватизації не скасовує самої процедури безоплатної приватизації, а отже, не усуває корупційних ризиків при розпорядженні земельними ділянками в таких випадках.

 «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення використання земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо плати за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні та спільно використовуються»

Проекти пропонують:

- запровадити механізм надання земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, що перебувають у постійному користуванні, у користування другій особі шляхом укладання договору емфітевзису. При цьому право постійного користування не припиняється;

- збільшити мінімальний розмір ставки за земельні ділянки, що спільно використовуються до 5 % від їх нормативної грошової оцінки.

Експерти АМУ зауважують, що законопроект стосується в першу чергу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні державних підприємств. Однак неповною мірою вирішує питання ліквідації корупційних схем при використанні земельних ділянок державних підприємств іншими сільськогосподарськими підприємствами без відповідної плати до бюджету. Очевидний механізм виходу з цієї ситуації: припинення права постійного користування тим державним сільськогосподарським підприємствам, які самостійно не використовують ці землі і надання цих ділянок через аукціони. Натомість пропонується укладання договорів емфітевзису через аукціон, однак ініціатором цього має бути державне підприємство, яке має у постійному користуванні землю (ч. 2 ст. 92-1 ЗКУ).

Експерти АМУ вважають, що законопроекти можуть бути підтримані лише з огляду на перспективу збільшення плати за землю (місцеві бюджети) у разі реалізації. Загроз до звуження повноважень органів місцевого самоврядування він не несе.

 

За підсумками наради представники Мінагрополітики, Мін'юсту, Мінекології, Мінекономіки підтримали позицію Асоціації міст України.  учасники домовилися продовжити роботу щодо підготовки законодавчої бази для удосконалення земельних відносин

Взято із сайту: АМУ