Децентралізація держархбудконтролю розпочалася |
Автор: Content manager |
міста створюють структурні підрозділи архітектурно-будівельного контролю 30 жовтня в Києві відбулася науково-практична конференція з питань забезпечення децентралізації функцій виконавчої влади та запровадження прозорої системи контролю і нагляду у сфері будівництва. Міські ради Красного Лиману та Дружківки стали першими в країні органами місцевого самоврядування, які взяли на себе функції державного архітектурно-будівельного контролю. Відповідні акти було підписано під час конференції. «Це історичний день, коли ми всі на власні очі побачили перші результати децентралізації, - сказав під час свого виступу на конференції Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадій Зубко. –Відтепер саме органи місцевого самоврядування самостійно вирішуватимуть що, як і де повинно будуватись на території їхніх громад. Вони ж будуть і контролювати виконання своїх рішень забудовниками». «Сьогодні ми очікуємо від усіх міських голів, а потім і від голів громад звернення про те, щоб отримати ці функції. Громада повинна чітко знати, що новий керівник, якого вони обрали і якого вважають ефективним менеджером, має ресурси – архітектурно-будівельної інспекції, земельні, маршрутну карту розвитку міської інфраструктури. Дуже важливо саме через такі функції зміцнювати роль місцевого самоврядування», -наголосив Віце-прем’єр-міністр України. У роботі конференції взяв участь директор Центру аналізу та розробки законодавства АМУ Я.Рабошук. Виступаючи перед учасниками він, зокрема, проінформував про перебіг процесу створення органів архбудконтролю в містах-членах Асоціації. Наразі процес створення структурних підрозділів архітектурно-будівельного контролю в органах місцевого самоврядування вже розпочався. За результатами опитування, яке провела Асоціація,вже створено відповідні виконавчі органи у таких містах: Київ та майже всі обласні центи (в Ужгороді та Запоріжжі розгляд цього питання відкладено) міста обласного значення: Теплодар, Білгород-Дністровський, Ізмаїл, Котовськ, Южний, Кременчук, Комсомольськ, Ірпінь, Охтирка, Гола Пристань, Ладижин, Жовті Води, Умань, Маріуполь, Кам’янець–Подільський Процес створення таких підрозділів розпочався у містах: Кривий Ріг, Миргород, Мелітополь, Токмак. В містах районного значення такий процес наразі не відбувається, однак, у місті Тростянець Сумської області, Українка Київської області відповідні виконавчі органи вже створені, а в містах Пологи Запорізької та Лохвиця Полтавської питання створення розглядається. Головною причиною, що стримує створення структурних підрозділів архітектурно-будівельного контролю в органах місцевого самоврядування, є необхідність прийняття на сесії місцевої ради рішень щодо зміни місцевих бюджетів на 2015 рік, структури виконавчих органів. Тому очікується, що питання про створення підрозділів архбудконтролю у містах розглядатиметься вже у новому році. Довідка Центру аналізу та розробки законодавства АМУ 1 вересня набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» №320-VIII, який реформує систему державного архітектурно-будівельного контролю і передає відповідні функції та повноваження з загальнодержавного на місцевий рівень. Уряд та Мінрегіон прийняли 11 узгоджуючих підзаконних актів для найповнішої реалізації цього Закону. Зокрема, постановами Кабінету Міністрів від 26 серпня 2015 року №747 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. №466» та від 8 вересня 2015 року №750 «Про внесення змін до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» внесено відповідні зміни до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт та Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Згідно цих нормативно-правових актів повноваження щодо документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, реалізуються виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних рад – щодо об’єктів I, II, III категорій складності, розташованих в межах відповідних населених пунктів. Щодо об’єктів I, II, III, IV категорій складності, розташованих в межах міст - такі повноваження реалізуються виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю відповідних міських рад, а у Києві та Севастополі - структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. Згідно Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, який був затверджений постановою Кабміну від 19 серпня 2015 року №698 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду» контрольні функції на місцевому рівні здійснюватимуть структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міськдержадміністрацій та виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (І-ІІІ категорії складності). А Державна архітектурно-будівельна інспекція наглядатиме через регіональних головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі. Постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року №778 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сфері містобудівної діяльності» вносяться зміни до Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю. Постановою Уряду від 19 серпня 2015 року № 671 «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю» затверджено Примірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю, яким уніфіковано функціональні основи діяльності місцевих органів з питань державного архітектурно-будівельного контролю та визначено основні засади передачі таких функцій архбудконтролю. Асоціація міст України погодила проекти цих нормативно-правових актів відповідно до законодавства. Інформацію взято з сайту: АМУ
|