Офіційний сайт Олевської міської ради

Alternative content

Get Adobe Flash player

ВИБОРЧА КОМІСІЯ

___________________________

Баннер

Привітання

Пошук на сайті


ДЛЯ ТУРИСТІВ

МІСТА-ПОБРАТИМИ

Про Олевськ пишуть

 

Olevsk Sity

Календар

2022
Травень
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Випадкове фото

Лічильники

 

 

 

Головна Новини Олевська міська рада Територіальні громади на шляху реформ
Територіальні громади на шляху реформ
Автор: Content manager   

 Минулого тижня у Коростені побував перший заступ­ник голови Житомирської обласної ради Володимир Арешонков, який, спілкуючись з журналістами, поділив­ся думками та виклав своє бачення деяких аспектів територіальної реформи та місцевого самоврядування.

 

А розпочав він з того, що пояснив, чому назріла і необ­хідна така реформа. Зокрема, Володимир Юрійович наголо­сив, що це жорстка вимога часу. Сьогодні в країнах, де високий рівень демократії, існують від­працьовані оптимальні моделі. "Україна тільки іде до цього, ми прагнемо цього, тому ре­форма побудови нової орга­нізації влади в Україні на часі", - сказав Володимир Юрійович.

Як така реформа відбувати­меться? Наприклад, нині багато важелів відсутні у міського го­лови, у виконкомі міської ра­ди... Тому необхідні зміни на­ступного плану. По-перше, потрібно ліквідувати усі струк­тури, які заважають сьогодні місцевим самоврядним орга­нам керувати громадою. Це, передусім, велика чисельність контрольно-перевіряючих ор­ганізацій, починаючи від пред­ставників центральної влади, будівельних, земельних струк­тур, які виконують дуже часто функції, котрі заважають, а не сприяють роботі організації місцевого самоврядування. По­трібно також міняти систему бюджету, систему фінансуван­ня. Тому в бюджетний Кодекс найближчим часом повинні бути внесені серйозні зміни.

Повинна бути змінена і сама система оподаткування, впев­нений Володимир Арешонков. Адже податки в основному надходять до центру, а на місцях їх нині залишається дуже мало. А звідси і проблеми з ЖКГ, бла­гоустроєм тощо. Європейсь­кий досвід показує, що мінімум 60% від тих податків, які отри­мує територіальна громада, має залишатися на місцевому тери­торіальному рівні. У тій же По­льщі, наприклад, це 70 відсот­ків. І багато розвинених країн ідуть саме таким шляхом. Якщо так буде і у нас, тоді ми не будемо у якості прошаків звер­татися до центральних органів влади, аби вони щось дали на розвиток міста чи села.

Володимир Юрійович також вважає, що потрібно розділити тих, хто займається бізнесом і тих, кому люди довірили пи­тання управління. Не можна сьогодні робити це суміщення. Тоді не буде виникати бажання, за рахунок керівної посади зай­матися бізнесовими справами.

Володимир Юрійович також прихильник того, що сьогодні ми повинні до реформування влади місцевого самоврядуван­ня більше залучати молодь. Ад­же у нас сьогодні є багато моло­дих талановитих людей вже з сучасним баченням вирішення багатьох назрілих питань.

Сказав Володимир Юрійо­вич і про те, що у новому зако­нодавстві передбачається більш чітке прописання механізму відкликання депутатів чи місь­ких голів. Якщо протягом року, скажімо, керівник не справився, допустив якісь публічні пору­шення, громада матиме право достроково його відкликати, звільнити, призначити обрання нового керівника. І це практика теж європейська.

Чи не доведе реформа до то­го, що, маючи багато повно­важень, міста і села стануть та­кими собі «маленькими держа­вами в державі»? Відповідаючи на це запитання, Володимир Арешонков відмітив, що в межах проведення реформи відбудуть­ся і зміни до Конституції Ук­раїни. Буде чітко прописано, які повноваження в плані змін територій, їх статусу будуть мати територіальні громади, а які залишаються за централь­ною владою. Наприклад, гро­мада вирішуватиме, скільки ма­ти шкіл, лікарень тощо. В про­цесі реформи районні та об­ласні держадміністрації мають бути ліквідовані. Тільки місцеве самоврядування, виконкоми, депутати, обрані людьми, прийматимуть плани розвитку, відповідають за їх виконання. А питання контролю здійсню­ватиметься відповідними орга­нами, у тому числі й представ­никами Президента України.

В результаті здійснення ре­форм місцевого самоврядуван­ня безперечно виграють самі громади. Вони, по-перше, від­чують, що з'явилося більше реальних важелів впливати на питання розвитку територій. Більш чітко буде прописано, хто за що відповідає. Питання освіти, медицини, соціального захисту, транспорту, встанов­лення тарифів - це все зале­жатиме від територіальної гро­мади. До того ж, для вирішення цих питань у громади буде бі­льше фінансів. Тож люди от­римають і більше можливостей самим організовувати своє життя. Виникнуть нові стосун­ки між владою, керівництвом, громадою, яка буде більш ак­тивно залучена в прийнятті рі­шень - наголосив Арешонков.

А як виживатимуть депре­сивні, нині дотаційні райони? Чи не залишаться вони на призволяще? Володимир Юрійович впевнений, що чим більшою за своїм складом буде громада, тим більше вона буде самодо­статньою. Адже має бути сформована така система ор­ганізації громад, щоб не було цих самих депресивних райо­нів. Адже вже є, наприклад, За­кон про співпрацю територіа­льних громад. Тож громада са­ма визначатиме, якій їй бути і об'єднуватися в такі терито­ріальні одиниці, де були б і ліс, і корисні копалини, і родюча земля... Тобто більш ефективно діятиме кооперація. Відпрацьо­вуватиметься така модель, щоб депресивних, дотаційних ре­гіонів взагалі не було - конс­татував перший заступник го­лови Житомирської облради.

 

Петро ЗОСИМЕНКО